You are currently viewing Wycieczka do Krakowa – Zakopanego – Wieliczki

Wycieczka do Krakowa – Zakopanego – Wieliczki

W poniedziałek o godz. 6.15 wyruszyliśmy na trzydniową wycieczkę szkolną. Naszym pierwszym przystankiem był Kraków. Jechaliśmy tam ok. 6 godzin. Cała droga minęła nam bardzo szybko i przyjemnie. Gdy dojechaliśmy na miejsce, udaliśmy się na rynek, gdzie zaczęliśmy grę terenową. Polegała ona na tym, że dostaliśmy tablety, na których mieliśmy zaznaczone miejsce, gdzie się znajdujemy i miejsce do którego musimy dojść, żeby wykonać zadanie. Cała gra trwała 2,30 godz. Odwiedziliśmy między innymi: Smoka Wawelskiego, rynek, a na nim Sukiennice i więżę ratuszową. Po skończonej grze wsiedliśmy do autobusu, żeby udać się na jedną noc do Seminarium Księży Salezjanów. Po przydzieleniu pokoi poszliśmy na obiadokolację, a następnie chętne osoby udały się do sklepu na zakupy. Osoby, które zostały, grały w piłkę nożną wraz z klerykami. Ok. godziny 22.00 wszyscy już spali. Tak minął dzień pierwszy.

Marcelina Pawlik

Drugi dzień naszej wycieczki był bardzo ekscytujący. Rano wyjechaliśmy z Krakowa do Zakopanego. Na miejscu udaliśmy się na spacer po Tatrzańskim Parku Narodowym, a dokładnie do Doliny  Strążyskiej. Po powrocie do autobusu pojechaliśmy do Bukowiny Tatrzańskiej na termy. Po kilku godzinach świetnej zabawy wróciliśmy do autobusu i pojechaliśmy do Zakopanego na kolację i nocleg. Po posiłku i zakwaterowaniu się w domkach była możliwość pójścia na zakupy lub zabawy na świeżym powietrzu. Wspominam ten dzień bardzo dobrze.

Tomasz Winiarski

Trzeciego dnia udaliśmy się do kopalni soli w Wieliczce. Zwiedziliśmy tam różne ciekawe obiekty,  m.in. kaplicę św. Kingi, ogromne pomniki z soli oraz zasolone jeziorka. Z opowieści pani przewodnik dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy. Pod koniec zwiedzania mieliśmy możliwość wcielenia się w postacie z przeszłości i odegrania uroczych scen. Następnie udaliśmy się do podziemnej restauracji, gdzie zjedliśmy smaczny posiłek. Ok. godziny 16.30 wyruszyliśmy w drogę powrotną. Podczas jazdy autobusem został przeprowadzony konkurs z wiedzy przekazanej nam podczas wycieczki. W Polkowicach byliśmy po godz. 22.00. Uważamy, że wycieczka była bardzo ekscytująca. Dowiedzieliśmy się na niej wielu nowych i ciekawych rzeczy. Moglibyśmy kiedyś to powtórzyć!